NAPRAWA OSMOZY czyli krótka ściąga z etapów remontu

Prace bosmańskie top strony

NAPRAWA OSMOZY czyli krótka ściąga z etapów remontu

Naprawa osmozy jest procesem długotrwałym i wymaga przede wszystkim prawidłowego osuszenia LPS.IMG_1966
Jednak naszym pierwszym zadaniem będzie usunięcie wszystkich starych warstw lakierów i farb, w tym przeciwporostowych. Farby przeciwporostowe są toksyczne, dlatego przy ich usuwaniu zwróćmy szczególną uwagę na środki ochrony osobistej. Do usunięcia posłużą nam specjalistyczne środki chemiczne lub należy całą powierzchnię oszlifować metodą na mokro.

Oczyszczona do czystego żelkotu powierzchnia, odsłoni wszystkie ogniska osmozy. Każde uszkodzenie znajdujące się na powierzchni rozwiercamy i szlifujemy, całą powierzchnię żelkotu redukujemy ją do ok. 2/3 grubości. Całość, w tym zenzę i w miarę możliwości wewnętrzną stronę LPS, dokładnie i wielokrotnie myjemy za pomocą pary lub ciepłej wody. Mycie pomaga usunąć związki chemiczne, które w przeciwieństwie do wody nie odparowują.
Przed przystąpieniem do szpachlowania i malowania musimy bardzo dokładnie wysuszyć kadłub.

KROK PO KROKU:
Krok 1:

Obrabianą powierzchnię oczyść za pomocą czystego papieru lub szmatki.cleaner
Do odtłuszczenia użyj zmywacza: Cleaner Sea-Line.

Krok 2:

Wszystkie ogniska osmozy rozwierć i usuń zniszczone elementy laminatu.

Krok3:

Przeszlifuj papierem ściernym o gramaturze P60 do P180, usuwając 1/3 grubości warstwy żelkotu.

Krok 4:

Bardzo dokładnie osusz LPS, często myjąc i pukając powierzchnię.
Jedynie dokładne osuszenie powierzchni pozwoli wykonać prawidłowo kolejne etapy naprawy.
JEDYNIE PO DOKŁADNYM OSUSZENIE KADŁUBA MOŻEMY PRZYSTĄPIĆ DO KOLEJNYCH PRAC.

Krok 5:

Tak przygotowaną powierzchnię pokryj 1 warstwą Podkładu epoksydowego Lightprimer 5:1 Sea-Line z Rozcieńczalnikiem do wyrobów epoksydowych Sea-Line – pędzel wałekprimer_lightprimer 5-25% lub natrysk 5-50%.
Jeżeli kolejna warstwy podczas naprawy zostaną nakładane dłużej niż po upływie 120h (5 dni), powierzchnię przeszlifuj papierem ściernym P320 do P400.

Krok 6:

Uzupełnij uszkodzenia:

  • Szpachlą Epoksydową Uniwersalna Sea-Line – małe uszkodzenia,szybkie naprawy.
  • Szpachlą Epoksydową Lekka Sea-Line – duże powierzchnie i średnie uszkodzenia.
  • Szpachlą Epoksydową z włóknem szklanym Sea-Line – głębokie uszkodzenia.

epoxy_filler

Krok 7:

Przeszlifuj papierem ściernym o gramaturze P120 do P180.
Odkurz w celu usunięcia wszystkich pozostałych pyłów i zanieczyszczeń.
W razie potrzeby do odtłuszczenia użyj zmywacza: Cleaner Sea-Line.

Krok 8:

Tak przygotowaną powierzchnię pokryj 2 – 4 warstwami podkładu epoksydowego antyosmozowego HS Sea-Line. Minimalna zalecana warstwa powłoki dla podkładu primer_epoxy_HSepoksydowego wynosi 300 qm/DTF.

Krok 9:

Przeszlifuj papierem ściernym o gramaturze P320 do P400.
Odkurz w celu usunięcia wszystkich pozostałych pyłów i zanieczyszczeń.
W razie potrzeby do odtłuszczenia użyj zmywacza: Cleaner Sea-Line.

Krok 10:

Tak przygotowaną powierzchnię pokryj 1 warstwą Podkładu epoksydowego Lightprimer 5:1 Sea-Line z Rozcieńczalnikiem do wyrobów epoksydowych Sea-Line – pędzel wałek 5-25% lub natrysk 5-50%.
Jeżeli kolejna warstwy podczas naprawy zostaną nakładane dłużej niż po upływie 120h (5 dni) lub występują występują uszkodzenia powierzchni np. morka (baranek) , powierzchnię przeszlifuj papierem ściernym P320 do P400.

Krok 11:
Tak przygotowaną powierzchnię pokryj 2 warstwami Farby Przeciwporostowej Sea-Line.

 


Katalog Sea-Line

 

  • Podziel się:
  • Facebook
  • Twitter
  • linkedin
  • E-mail

Zobacz również

Newsletter
KOMPENDIUM WIEDZY Sea-Line
CZYLI ABC KONSERWACJI I NAPRAWY JACHTÓW oraz ŁODZI
Zamknij