Łatanie dziur czyli laminowanie wymaga podjęcia decyzji o wyborze odpowiedniego rodzaju żywicy. Możemy skorzystać z żywic poliestrowych lub epoksydowych. Za zastosowaniem Zestawu reperacyjnego poliestrowego Sea-Line przemawia niska cena, łatwość i szybkość użycia, pamiętamy jednak o mniejszej wytrzymałości takiej naprawy. Zestawem tym naprawiamy prosty i nieobciążony pod względem konstrukcyjnym element, jednak nie stosujemy go do napraw poniżej linii wodnej. Poniżej linii wody lub gdy uszkodzenie jest zdecydowanie poważniejsze, zawsze wybieramy Zestaw reperacyjny epoksydowy Sea-Line. Wykorzystując epoksydowy zestaw, otrzymamy powierzchnię o większej odporności mechanicznej oraz ze względu na właściwości żywicy lepsze zabezpieczenie przez niekorzystnym działaniem wody.
Starannie przygotowujemy powierzchnię do przeprowadzenia naprawy:
Prawidłowe przygotowanie powierzchni jest niezbędne, ponieważ dzięki niemu „łata” będzie prawidłowo i mocno przylegać do miejsca uszkodzenia.
Naprawiając większe uszkodzenia lub gdy nie mamy dostępu do obu stron laminatu, posługujemy się elementem zaślepiającym (wykonanie zaślepki), który będzie podstawą, na której oprzemy materiał do naprawy. Gdy podstawy nie będziemy demontować z miejsca naprawy, wykonamy ją z:
Umieszczenie zaślepki w miejscu uszkodzenia
Po umieszczeniu specjalnie przygotowanej podstawy pod naprawę wewnątrz (jeżeli nie mamy swobodnego dostępu do każdej strony miejsca naprawy), przyciągamy ją za pomocą sznurka i przyklejamy do wewnętrznej strony laminatu (za dziurą) za pomocą Szpachlówki Epoksydowej Uniwersalnej Sea-Line. Uzyskamy w ten sposób konstrukcję nośną będącą podstawą do dalszej naprawy.
Odpowiednio do rozmiaru uszkodzenia docinamy materiał szklany, zaczynając od najmniejszej przez kolejne warstwy, przechodząc do ostatniej największej. Układamy je w kolejności do laminowania, tak by później ich nie pomylić. Odpowiednie, kolejne nakładanie materiału mniejszego na większy, w połączeniu z wcześniej przygotowaną skośną powierzchnią, pozwoli uniknąć nadmiaru wypełnienia w postaci bąbla czy obwoluty, koniecznego do zeszlifowania w następnym etapie obróbki. Jeśli używamy tkaniny rowingowej, nakładamy ją krzyżując podczas układania kolejną warstwę osnowy (przebieg włókien), pod kątem 45° do wcześniejszej nałożonej warstwy. Dzięki takiemu nałożeniu, uzyskamy promieniste rozmieszczenie włókien, a tak ukierunkowana tkanina przenosi większe obciążenia.
Samopolerujaca farba antyporostowa Farba antyporostowa Sea-Line jest łatwa w aplikacji, dostosowana na wody słone i słodkie, przeznaczona do stosowania na kadłubach stalowych, drewnianych i z laminatu. Charakteryzuje się szybkim czasem schnięcia. Nie należy używać do aluminium. Sposób aplikacji: Ręcznie: pędzel wałek Natrysk: natrysk bezpowietrzny Rozcieńczanie W przypadku konieczności rozcieńczenia farby przeciwporostowej zaleca się maksymalne rozcieńczenie […]
EPOXY PRIMER SPRAY (2K) to 2-składnikowy podkład epoksydowy o wielofunkcyjnym zastosowaniu. Oferowany w aerozolu (technologia Spray Max), umożliwia dokonanie profesjonalnej aplikacji natryskowej bez posiadania kompresora i pistoletu lakierniczego. INSTRUKCJA APLIKACJI: Bardzo dokładnie mieszaj produkt przez 2 minuty. Podczas mieszania z opakowania musi wydobywać się dźwięk poruszającej się kulki, umożliwiającej jednolite mieszanie wszystkich składników produktu. […]
POLYMER to elastyczna masa przeznaczona do uszczelniania oraz klejenia różnych rodzajów materiałów w dowolnych kombinacjach, bez konieczności stosowania wcześniej dodatkowych gruntów. Nowoczesny system aplikacji, umożliwia szybkie i precyzyjne dozowanie, bez konieczności użycia dodatkowych narzędzi. OPIS PRODUKTU : POLYMER przeznaczony jest do stosowania na: laminatach poliestrowych oraz epoksydowych żelkotach stali (ocynkowanej, kwasowej, aluminium) szkle drewnie (również […]