Galeria usuwanie osmozy czyli przygotowania przygody

Farby jachtowe

Galeria usuwanie osmozy czyli przygotowania przygody

Galeria usuwanie osmozy czyli przygotowania przygody to fotograficzny opis prac, których przedmiotem była moja żaglówka Gruben Sprint Sport, o długości 470 cm i szerokości 180 cm, o kadłubie wykonanym z Zdjęcie 2białego laminatu LPS wyprodukowana w połowie lat 90-tych.

Jesienią 2012 roku stałem się jej właścicielem. Jak to mówią na szybko – zimą na przełomie 2012/2013 roku – wykonałem podstawowe prace renowacyjny polegające na zeszlifowaniu kilku starych warstw farby antyporostowej. Podczas prac zostało wykrytych kilkadziesiąt ognisk osmozy (średnicy od 1 do 8 cm). Zostały one usunięte, ubytki zaszpachlowane, a całość pokryta warstwą topkotu. Już kolejny sezon udowodnił mi że osmoza tak łatwo się nie poddaje a zastosowanie topkotu było błędem.

Nie zdążyłem przed wodowaniem pokryć kadłuba farbą antyporostową, zostało to zrobione po upływie ~2 miesięcy od wodowania, podczas których łódka pływała i cumowała przy boi na Jeziorze Rożnowskim. W czerwcu 2013 roku oczyściłem kadłub, na którym zauważyłem ponownie niewielkie pęcherze z wyciekającym żółtym płynem o zapachu octu i znów miałem „osmozę” na mojej żaglówce. Nie chcąc tracić tego sezonu postanowiłem przeprowadzić poważne a przede wszystkim skuteczne w walce z osmozą prace remontowe jesienią i wiosną. Doraźnie pomalowałem kadłub farbą antyporostową, tak by przez sezon kadłub nie porósł.

Poniżej przedstawiam proces renowacji kadłuba pomiędzy jesienią 2013 i wiosną 2014 roku: Wszystkie prace były wykonana na łące w lesie pod prowizorycznym zadaszeniem z plandeki.  Wszystkie informacje o pracach podczas prowadzonych podczas remontu znajdują się <<<TUTAJ>>>

Galeria usuwanie osmozy czyli przygotowania przygody:

 


Katalog Sea-Line

 

  • Podziel się:
  • Facebook
  • Twitter
  • linkedin
  • E-mail

Zobacz również

Newsletter
KOMPENDIUM WIEDZY Sea-Line
CZYLI ABC KONSERWACJI I NAPRAWY JACHTÓW oraz ŁODZI
Zamknij