ZABEZPIECZENIE POWIERZCHNI DREWNA OLEJEM ZASTOSOWANIE: System przeznaczony jest do zabezpieczenia pod i nad linią wody powierzchni drewna egzotycznego jak np. teak, mahoń, ipe, movingui oraz pozostałych gatunków drewna (również europejskiego). System stosujemy na: drewno nie lakierowane Produkty wykorzystane: O1 Teak Oil C4 Teak Cleaner WYKONANIE ZABEZPIECZENIA DREWNA OLEJEM KROK 1 – PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI: 1. Dokładnie […]
MALUJEMY DWUKOMPONENTOWYMI FARBAMI NAWIERZCHNIOWYMI ZASTOSOWANIE: System przeznaczony jest do odnowienia uszkodzonych mechanicznie lub wyniku działania warunków atmosferycznych powierzchni kadłubów nad linią wody. System stosujemy na: żelkot (laminat poliestrowy), stal, drewno, aluminium wcześniejsze powłoki lakiernicze wykonane farbami 2K Produkty potrzebne podczas naprawy: farba poliuretanowa 2K kolor Sea-Line rozcieńczalnik do farb poliuretanowych do aplikacji pędzlem wałkiem lub […]
Jak wykonać zabezpieczenie dna przed porastaniem? Proponujemy system do zabezpieczenie dna przeciwporostowego kadłubów. W celu prawidłowego zabezpieczenia jednostki przed porastaniem, niezbędna jest aplikacja warstw farb przeciwporostowych o łącznej grubości minimum 100 qm. Kiedy możemy stosować : wcześniejsze farby przeciwporostowe w dobrym stanie żelkot, laminat poliestrowy, stal, drewno w przypadku aluminium mogą być użyte wyłącznie farby […]
ZABEZPIECZENIE PRZED KOROZJĄ ZASTOSOWANIE: System przeznaczony jest do zabezpieczenia antykorozyjnego elementów stalowych oraz aluminiowych. Prawidłowe zabezpieczenia polega na aplikacji antykorozyjnego podkładu epoksydowego 4:1 o łącznej grubości minimum 240 qm (1/4mm). System jest również zalecany do zabezpieczenia całych kadłubów wykonanych ze stali lub aluminium nad i pod linią wody. System stosujemy na: stal aluminium Produkty potrzebne […]
ZABEZPIECZENIE CZĘŚCI PODWODNEJ LAMINATÓW PRZED OSMOZĄ ZASTOSOWANIE: System przeznaczony jest do zabezpieczenia antyosmotycznego kadłubów wykonanych z żywic poliestrowych. Prawidłowe zabezpieczenia polega na aplikacji podkładu epoksydowego o łącznej grubości warstwy minimum 240 qm (1/4mm). System stosujemy na: żelkot (laminat poliestrowy)pod linią wody Produkty potrzebne podczas naprawy: podkład epoksydowy Lightprimer 5:1 Sea-Line rozcieńczalnik do podkładów epoksydowych Sea-Line […]
PODSTAWY WYKONYWANIA PRAC SZKUTNICZYCH Sea-Line proponuje Państwu schematy napraw i pielęgnacji łodzi. Przy każdym z przedstawionych rozwiązań warto pamiętać o warunkach w jakich należy przeprowadzać remont, o sposobie przygotowania powierzchni, a także o tym jak przechowywać i przygotować produkty. 1. WARUNKI APLIKACJI Miejsce pracy: jeśli wykonujesz prace w pomieszczeniach zamkniętych zadbaj o odpowiednią wentylację i […]
Warto zadbać o narzędzia Pędzle czy wałki możemy wykorzystywać wielokrotnie, lecz musimy o nie odpowiednio zadbać. Jeżeli chcemy wykorzystać narzędzie przy kolejnym remoncie, niedopuszczalne jest doprowadzenie do utwardzenia się farby na wałku lub pędzlu, konieczne jest niezwłoczne umycie po zakończeniu prac, a następnie odpowiednie przechowywanie. W niniejszym artykule postaramy się podpowiedzieć jak zadbać o narzędzia, […]
Malujemy antifoulingiem Zabezpieczenie przed porastaniem kadłubów jest jednym z najważniejszych elementów corocznej konserwacji łodzi. Porosty powodują zmniejszenie prędkości zwiększające koszty eksploatacji i są odpowiedzialne za poważne uszkodzenia poszycia jachtów. Przed rozpoczęciem każdego sezonu armatorzy stają przed koniecznością aplikacji farb przeciwporostowych dla odnowienia powłoki chroniącej przed porastaniem. W niniejszym artykule postaramy się podpowiedzieć, czym się kierować […]
Antifouling – fakty i mity które obrosły wokół farby Żyjątek chętnych do skolonizowania dna łodzi jest wiele i żeby je wszystkie zidentyfikować potrzeba by było atlasu fauny i flory morskiej i słodkowodnej. Jedną z metod zabezpieczania kadłuba przed porastaniem jest malowanie antifoulingiem. Oto kilka faktów i mitów dotyczących tej farby przeciwporostowej: 1. Wszystkie łodzie należy […]
Antyfouling czyli zabezpieczenie przed porastaniem Poniżej linii wody stosujemy farbę przeciwporostową, antyfouling czyli zabezpieczenie przed porastaniem. Antyfoulingi Sea-Line są farbami skomponowany na bazie żywic, tlenków miedzi oraz biocydów, podczas pracy uwalniając aktywne składniki, nie dopuszczając do porastania jednostki. Dla prawidłowego zabezpieczenia kadłuba powłokę przeciwporostową nakładamy o 5 cm ponad prawdziwą bądź przewidywaną linię wody. […]
PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI podstawowy warunek przyczepności Siły adhezji mechanicznej odpowiadają za 75% siły przyczepności powłoki lakierniczej do podłoża. Ich wykorzystanie zależy w dużej mierze od przygotowania powierzchni. Przygotowanie powierzchni można podzielić na trzy etapy: oczyszczenie szlifowanie/ matowienie przygotowanie do prac lakierniczych W niniejszym artykule omówimy najważniejsze aspekty wykonania poszczególnych prac nad przygotowanie powierzchni w zależności od […]
Przyczepność farb Podstawowe zagadnienia przyczepności Jednym z problemów z jakim spotykamy się podczas wykonywania prac lakierniczych to uzyskanie prawidłowej przyczepność farb, podkładów, lakierów czy farb przeciwporostowych. W czym tkwi problem łuszczenia i odpadania farby po kilku tygodniach od malowania? Wyniki badań wskazują, że prawidłowa przyczepność nowych warstw powłok lakierniczych do podłoża, możliwa jest wyłącznie w […]