MALUJEMY LAMINAT czyli krótka ściąga z etapów remontu MALUJEMY LAMINAT KROK PO KROKU: Krok 1: Obrabianą powierzchnię oczyść za pomocą czystego papieru lub szmatki. Do odtłuszczenia użyj zmywacza: Cleaner Sea-Line. Krok 2: Przeszlifuj papierem ściernym o gramaturze P60 do P180 Odkurz w celu usunięcia wszystkich pozostałych pyłów i zanieczyszczeń. Krok 3: Tak przygotowaną powierzchnię pokryj […]
ZABEZPIECZAMY NOWY JACHT PRZED OSMOZĄ Zabezpieczenie antyosmotyczne kadłuba wykonanego z żywic poliestrowych, to łączna grubość warstw podkładu epoksydowego Lightprimer 5:1 wynosząca minimum 240 qm. Podkład Epoksydowy Lightprimer 5:1 wytworzy warstwę barierową zabezpieczającą przed przenikaniem molekuł wody do laminatu poliestrowego. KROK PO KROKU: Krok 1: Obrabianą powierzchnię oczyść za pomocą czystego papieru lub szmatki. Do odtłuszczenia […]
NAPRAWA OSMOZY czyli krótka ściąga z etapów remontu Naprawa osmozy jest procesem długotrwałym i wymaga przede wszystkim prawidłowego osuszenia LPS. Jednak naszym pierwszym zadaniem będzie usunięcie wszystkich starych warstw lakierów i farb, w tym przeciwporostowych. Farby przeciwporostowe są toksyczne, dlatego przy ich usuwaniu zwróćmy szczególną uwagę na środki ochrony osobistej. Do usunięcia posłużą nam specjalistyczne […]
MALUJEMY DREWNO kolorem czyli krótka ściąga z etapów remontu MALUJEMY DREWNO kolorem, KROK PO KROKU : Krok 1: Obrabianą powierzchnię oczyść za pomocą czystego papieru lub szmatki. Do odtłuszczenia użyj zmywacza: Cleaner See-Line. Krok 2: Przeszlifuj papierem ściernym o gramaturze P60 do P120 – szlifowanie na sucho. Pamiętaj aby drewno szlifować wzdłuż słoi. Odkurz w […]
MALUJEMY DREWNO ZACHOWUJĄC JEGO NATURALNY KOLOR MALUJEMY DREWNO ZACHOWUJĄC JEGO NATURALNY KOLOR czyli krótka ściąga z etapów remontu, KROK PO KROKU : Krok 1: Obrabianą powierzchnię oczyść za pomocą czystego papieru lub szmatki. Do odtłuszczenia użyj zmywacza: Cleaner Sea-Line. Krok 2: Wzdłuż słojów drewna przeszlifuj papierem ściernym o gramaturze P60 do P120 – szlifowanie na […]
MALUJEMY STAL I ALUMINIUM czyli krótka ściąga z etapów remontu MALUJEMY STAL I ALUMINIUM KROK PO KROKU: Krok 1: Obrabianą powierzchnię oczyść za pomocą czystego papieru lub szmatki. Do odtłuszczenia użyj zmywacza: Cleaner Sea-Line. Krok 2: Przeszlifuj papierem ściernym o gramaturze P80 do P180 do usunięcia wszystkich ognisk korozji (SA 2 1/2). Odkurz w celu […]
Malujemy podkładem Malujemy podkładem, jednak przed rozpoczęciem prac musimy odpowiednio przygotować powierzchnię. Przygotowanie powierzchni rozpoczynamy od jej szlifowanie w celu usunięcia starych powłok lakierniczych, lub nadania odpowiedniej szorstkości by stosowane farby osiągnęły odpowiednią przyczepność do podłoża. Zaczynamy od papierów o niskim oznaczeniu granulacji, w prawidłowym doborze pomoże tabela gradacji papierów ściernych. Podczas szlifowania pamiętamy, aby […]
Tabela zastosowania granulacji papieru w systemach Sea-Line Niestety nie ma uniwersalnej zasady, która mówiłaby od jakiej granulacji papieru należy rozpocząć szlifowanie. Zastosowanie konkretnego typu papieru uzależnione jest od rodzaju podłoża, stanu powierzchni i tego, jakie efekty końcowe chcemy osiągnąć. Choć o wyborze materiału często decyduje doświadczenie, tabela powinna ułatwić dobór prawidłowej granulacji papieru do poszczególnych […]
Przygotowanie składników do malowania Przygotowanie składników do malowania zaczniemy od mieszania w odpowiedniej proporcji składnika A + składnika B + rozcieńczalnika, wskazanego przez producenta. Nie stosujemy zamienników, mających często inny skład chemiczny i mogących spowodować zachwianie właściwości farby oraz powstanie wad lakierniczych. Do odmierzania prawidłowej proporcji, zastosujemy „KUBEK GAC”, na którym naniesione skale, łatwo i […]
Niezbędne akcesoria lakiernicze Ważnym i mającym bezpośredni wpływ na efekt końcowy malowania jest nie tylko dobór farb i rozcieńczalników, ale również akcesoria lakiernicze. Postaramy się podpowiedzieć jak je dobrać i na co warto zwrócić uwagę przy ich zakupie. 1- FOLIA OCHRONNA Choć koszt zakupu folii jest niewielki, pozwala ona zaoszczędzić sporo czasu nie tylko na […]
Powierzchnia antypoślizgowa Powierzchnia antypoślizgowa może zostać wykonana przy pomocy mieszaniny proszku antypoślizgowego Sea-Line z dowolną farbą poliuretanową lub bezbarwnym lakierem bezbarwnym. Proszek antypoślizgowy przyjmuje kolor farby nie przebarwiając powierzchni. Proszek antypoślizgowy idealnie sprawdza się z lakierami bezbarwnymi a otrzymana powierzchnia antypoślizgowa pozostawia widoczna strukturę drewna. Dzięki swoim właściwością proszek stanowi trwałe wypełnienie powłoki lakierniczej, nie […]
Pięć lakierniczych pułapek (Magazyn WIATR, maj 2014) Natura skłania nas do oszczędzania. Jednak remontując jacht, szukajmy oszczędności z głową. Jak to robić? Po pierwsze- nie pomijaj prac przygotowawczych Podstawą prac lakierniczych jest prawidłowe przygotowanie powierzchni. Ta z pozoru prosta operacja wymaga w zasadzie tylko czasu. Nieprawidłowo odtłuszczona powierzchnia to przyczyna łuszczenia się, odpadania, zmatowienia, braku […]