OSMOZA – NAPRAWA LAMINATU ZASTOSOWANIE: System przeznaczony jest naprawy kadłubów wykonanych z żywic poliestrowych, na których wystąpiło zjawisko osmozy. Naprawa osmozy jest procesem długotrwałym, wymaga przede wszystkim prawidłowego oszlifowania, usunięcia ognisk osmozy, osuszenia laminatu oraz utworzenia ochronnych warstw z podkładów epoksydowych o określonych grubościach. System stosujemy na: żelkot (laminat poliestrowy) Produkty potrzebne podczas naprawy: podkład […]
PODSTAWY WYKONYWANIA PRAC SZKUTNICZYCH Sea-Line proponuje Państwu schematy napraw i pielęgnacji łodzi. Przy każdym z przedstawionych rozwiązań warto pamiętać o warunkach w jakich należy przeprowadzać remont, o sposobie przygotowania powierzchni, a także o tym jak przechowywać i przygotować produkty. 1. WARUNKI APLIKACJI Miejsce pracy: jeśli wykonujesz prace w pomieszczeniach zamkniętych zadbaj o odpowiednią wentylację i […]
Przyczepność farb Podstawowe zagadnienia przyczepności Jednym z problemów z jakim spotykamy się podczas wykonywania prac lakierniczych to uzyskanie prawidłowej przyczepność farb, podkładów, lakierów czy farb przeciwporostowych. W czym tkwi problem łuszczenia i odpadania farby po kilku tygodniach od malowania? Wyniki badań wskazują, że prawidłowa przyczepność nowych warstw powłok lakierniczych do podłoża, możliwa jest wyłącznie w […]
ZABEZPIECZAMY NOWY JACHT PRZED OSMOZĄ Zabezpieczenie antyosmotyczne kadłuba wykonanego z żywic poliestrowych, to łączna grubość warstw podkładu epoksydowego Lightprimer 5:1 wynosząca minimum 240 qm. Podkład Epoksydowy Lightprimer 5:1 wytworzy warstwę barierową zabezpieczającą przed przenikaniem molekuł wody do laminatu poliestrowego. KROK PO KROKU: Krok 1: Obrabianą powierzchnię oczyść za pomocą czystego papieru lub szmatki. Do odtłuszczenia […]
NAPRAWA OSMOZY czyli krótka ściąga z etapów remontu Naprawa osmozy jest procesem długotrwałym i wymaga przede wszystkim prawidłowego osuszenia LPS. Jednak naszym pierwszym zadaniem będzie usunięcie wszystkich starych warstw lakierów i farb, w tym przeciwporostowych. Farby przeciwporostowe są toksyczne, dlatego przy ich usuwaniu zwróćmy szczególną uwagę na środki ochrony osobistej. Do usunięcia posłużą nam specjalistyczne […]
Przyczyny powstawania oraz proces naprawy osmozy Przyczyny powstawania oraz proces naprawy osmozy są rozciągnięte w czasie, są to procesy długotrwałe. Przyczyny powstawania osmozy Osmoza to reakcje chemiczne zachodzące w LPS, których skutkiem jest pojawienie się na dotychczas gładkiej powierzchni LPS pęcherzyków i wybrzuszeń. Sam proces osmozy przebiega wolno, niszcząc stopniowo strukturę laminatu poliestrowego, osłabiając jego […]
Tabela zastosowania granulacji papieru w systemach Sea-Line Niestety nie ma uniwersalnej zasady, która mówiłaby od jakiej granulacji papieru należy rozpocząć szlifowanie. Zastosowanie konkretnego typu papieru uzależnione jest od rodzaju podłoża, stanu powierzchni i tego, jakie efekty końcowe chcemy osiągnąć. Choć o wyborze materiału często decyduje doświadczenie, tabela powinna ułatwić dobór prawidłowej granulacji papieru do poszczególnych […]
Pięć lakierniczych pułapek (Magazyn WIATR, maj 2014) Natura skłania nas do oszczędzania. Jednak remontując jacht, szukajmy oszczędności z głową. Jak to robić? Po pierwsze- nie pomijaj prac przygotowawczych Podstawą prac lakierniczych jest prawidłowe przygotowanie powierzchni. Ta z pozoru prosta operacja wymaga w zasadzie tylko czasu. Nieprawidłowo odtłuszczona powierzchnia to przyczyna łuszczenia się, odpadania, zmatowienia, braku […]
Galeria usuwanie osmozy czyli przygotowania przygody Galeria usuwanie osmozy czyli przygotowania przygody to fotograficzny opis prac, których przedmiotem była moja żaglówka Gruben Sprint Sport, o długości 470 cm i szerokości 180 cm, o kadłubie wykonanym z białego laminatu LPS wyprodukowana w połowie lat 90-tych. Jesienią 2012 roku stałem się jej właścicielem. Jak to mówią na […]
Osmoza jachtu Pana Jakuba. cz 1 Charakterystyka problemu. Przedmiotem prowadzonych prac była żaglówka otwarto pokładowa Gruben Sprint Sport, o długości 470 cm i szerokości 180 cm, o kadłubie wykonanym z białego laminatu LPS. Szacunkowy czas jej produkcji to połowa lat 90. Została przeze mnie zakupiona na jesień 2012 roku od kolejnego właściciela. Przez zimę dokonano […]
Instrukcja obsługi w piktogramach Instrukcja obsługi dotyczy wszystkich, bez względu na to czy pracujemy w hangarze czy pod chmurką. Nawet jeżeli nie dysponujemy komfortowymi warunkami i zadaszona powierzchnią, warto trzymać się kilku prostych zasad, które zapewnią prawidłową aplikację farby, szpachlówki czy żywic. Czasy utwardzania / schnięcia podaje instrukcja obsługi czyli karta techniczna (TDS), zwyczajowo podawana […]
Jak chronić siebie i środowisko Tym razem zwrócimy uwagę jak należy chronić siebie i środowisko podczas pracy z chemią szkutniczą, bo kiedy kończy się lato, łodzie z wody trafią do hangarów i na suche doki. Przyjrzymy się podstawom zachowania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, oznaczeniom dotyczącym użycia produktów oraz piktogramom na opakowaniach. Zadbać o siebie […]