Dobre Praktyki Lakiernika – przygotowanie powierzchni do malowania Poprawne przygotowanie powierzchni jest kluczem do osiągnięcia zachwycającego efektu, jaki oferują profesjonalne farby nawierzchniowe używane w branży jachtowej. Zebraliśmy informacje na temat najlepszych praktyk przygotowania powierzchni do malowania, opracowane przez doświadczonych aplikatorów, lakierników oraz najlepsze stocznie w Polsce i na świecie. 12 Kroków na Idealne Przygotowanie Powierzchni […]
PODSTAWY WYKONYWANIA PRAC SZKUTNICZYCH Sea-Line proponuje Państwu schematy napraw i pielęgnacji łodzi. Przy każdym z przedstawionych rozwiązań warto pamiętać o warunkach w jakich należy przeprowadzać remont, o sposobie przygotowania powierzchni, a także o tym jak przechowywać i przygotować produkty. 1. WARUNKI APLIKACJI Miejsce pracy: jeśli wykonujesz prace w pomieszczeniach zamkniętych zadbaj o odpowiednią wentylację i […]
PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI podstawowy warunek przyczepności Siły adhezji mechanicznej odpowiadają za 75% siły przyczepności powłoki lakierniczej do podłoża. Ich wykorzystanie zależy w dużej mierze od przygotowania powierzchni. Przygotowanie powierzchni można podzielić na trzy etapy: oczyszczenie szlifowanie/ matowienie przygotowanie do prac lakierniczych W niniejszym artykule omówimy najważniejsze aspekty wykonania poszczególnych prac nad przygotowanie powierzchni w zależności od […]
Przyczepność farb Podstawowe zagadnienia przyczepności Jednym z problemów z jakim spotykamy się podczas wykonywania prac lakierniczych to uzyskanie prawidłowej przyczepność farb, podkładów, lakierów czy farb przeciwporostowych. W czym tkwi problem łuszczenia i odpadania farby po kilku tygodniach od malowania? Wyniki badań wskazują, że prawidłowa przyczepność nowych warstw powłok lakierniczych do podłoża, możliwa jest wyłącznie w […]
Jak dobrać właściwy papier ścierny Jak dobrać właściwy papier ścierny do konkretnego zadania, co to jest gradacja papieru, od jakiej gradacji rozpocząć przygotowanie powierzchni, aż wreszcie jak najmniejszym wysiłkiem osiągnąć najlepsze efekty i uzyskać idealnie gładkie powierzchnie? W niniejszym tekście postaramy się odpowiedzieć na te pytania oraz zaproponować dobór odpowiedniego papieru do konkretnych prac i […]
Tabela zastosowania granulacji papieru w systemach Sea-Line Niestety nie ma uniwersalnej zasady, która mówiłaby od jakiej granulacji papieru należy rozpocząć szlifowanie. Zastosowanie konkretnego typu papieru uzależnione jest od rodzaju podłoża, stanu powierzchni i tego, jakie efekty końcowe chcemy osiągnąć. Choć o wyborze materiału często decyduje doświadczenie, tabela powinna ułatwić dobór prawidłowej granulacji papieru do poszczególnych […]
Pięć lakierniczych pułapek (Magazyn WIATR, maj 2014) Natura skłania nas do oszczędzania. Jednak remontując jacht, szukajmy oszczędności z głową. Jak to robić? Po pierwsze- nie pomijaj prac przygotowawczych Podstawą prac lakierniczych jest prawidłowe przygotowanie powierzchni. Ta z pozoru prosta operacja wymaga w zasadzie tylko czasu. Nieprawidłowo odtłuszczona powierzchnia to przyczyna łuszczenia się, odpadania, zmatowienia, braku […]
PAJĄCZKI I SŁONECZKA Pajączki i słoneczka czyli kłopotliwe drobne, czarne rysy w kształcie pajęczyn lub promieniście rozchodzące się nitki na naszych łódkach z laminatu. Pojawiają się one w wyniku „starości/ zmęczenia” laminatu(LPS), uszkodzenia mechanicznego (uderzenie) lub z powodu zbyt słabej i cienkiej bądź nieprawidłowej konstrukcji elementu. W takim przypadku przenoszone podczas pracy napięcia obciążenia i […]
Amatorskie naprawy szkutnicze cz I – Jacht -Market maj 2014 Czy amator może samodzielnie przeprowadzić remont łodzi? Na pierwszy rzut oka wystarczy puszka farby, troszkę szpachli, wolny czas i dobre chęci. Dlaczego jednak u kolegi wygląda to wszystko lepiej i ładniej? Przecież nie jest szkutnikiem, lakiernikiem, w końcu robił to pierwszy raz . Diabeł tkwi […]
Amatorskie naprawy szkutnicze cz II – Jacht – Market czerwiec 2014 Czy amator może samodzielnie przeprowadzić remont łodzi? Na pierwszy rzut oka wystarczy puszka farby, troszkę szpachli, wolny czas i dobre chęci. W poprzednim numerze opisane zostały niebezpieczeństwa czyhające podczas przygotowania powierzchni, dziś skupimy się na przykrych niespodziankach, jakie mogą się wydarzyć podczas malowania. Zacznijmy […]
Amatorskie naprawy szkutnicze cz III – Jacht – Market lipiec 2014 W dwóch poprzednich artykułach zamieszczonych na łamach Jachtmarketu staraliśmy się zasygnalizować amatorom samodzielnych napraw szkutniczych czyhające na nich niebezpieczeństwa. Opisaliśmy zagrożenia wynikające z niewłaściwego doboru materiałów oraz wady mogące pojawić się w przypadku błędnej aplikacji. Ostatnim czynnikiem mającym wpływ na jakość napraw jest dobór […]
Osmoza jachtu Pana Jakuba. cz 1 Charakterystyka problemu. Przedmiotem prowadzonych prac była żaglówka otwarto pokładowa Gruben Sprint Sport, o długości 470 cm i szerokości 180 cm, o kadłubie wykonanym z białego laminatu LPS. Szacunkowy czas jej produkcji to połowa lat 90. Została przeze mnie zakupiona na jesień 2012 roku od kolejnego właściciela. Przez zimę dokonano […]