SZPACHLOWANIE ZASTOSOWANIE: System zalecany do naprawy wszystkich rodzajów uszkodzeń oraz wyrównania powierzchni. System stosujemy na: żelkot (laminat poliestrowy oraz epoksydowy) drewno stal i aluminium Produkty potrzebne podczas naprawy: szpachlówki poliestrowe lub epoksydowe Sea-Line w zależności od zapotrzebowania podkład epoksydowy Lightprimer 5:1, epoksydowy antykorozyjny 4:1 lub Multifunctional 2K Spray Sea-Line rozcieńczalnik do podkładów epoksydowych Sea-Line zmywacz […]
Jak naprawić niewielkie uszkodzenia żelkotu ZASTOSOWANIE: System zalecany do naprawy pajączków, słoneczek, rysy oraz wszelkiego rodzaju ubytków oraz uszkodzeń żelkotu. System stosujemy na: żelkot (laminat poliestrowy) Produkty potrzebne podczas naprawy: szpachlówka żelkotowa DRY FAST pasty polerskie Sea-Line zmywacz Cleaner Sea-Line KROK 1 – PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI: 1. Powierzchnię oczyść z zanieczyszczeń używając Cleaner Sea-Line. 2. Wykonaj […]
PODSTAWY WYKONYWANIA PRAC SZKUTNICZYCH Sea-Line proponuje Państwu schematy napraw i pielęgnacji łodzi. Przy każdym z przedstawionych rozwiązań warto pamiętać o warunkach w jakich należy przeprowadzać remont, o sposobie przygotowania powierzchni, a także o tym jak przechowywać i przygotować produkty. 1. WARUNKI APLIKACJI Miejsce pracy: jeśli wykonujesz prace w pomieszczeniach zamkniętych zadbaj o odpowiednią wentylację i […]
INSTRUKCJA APLIKACJI „DRY FAST” SZPACHLÓWKI ŻELKOTOWEJ Naprawa niewielkich uszkodzeń żelkotu przy użyciu szpachlówki żelkotowej „DRY FAST” KROK 1 – PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI Uszkodzenie oszlifuj papierem ściernym o gradacji P100~P240 KROK 2 – PRZYGOTOWANIE DO APLIKACJI Powierzchnię oczyścić z kurzu i pyłu szlifierskiego. Usuń bardzo dokładnie zanieczyszczenia z powierzchni używając: CLEANER (Zmywacz) lub S3 FINISH CLEANER Sea-Line. […]
Przyczepność farb Podstawowe zagadnienia przyczepności Jednym z problemów z jakim spotykamy się podczas wykonywania prac lakierniczych to uzyskanie prawidłowej przyczepność farb, podkładów, lakierów czy farb przeciwporostowych. W czym tkwi problem łuszczenia i odpadania farby po kilku tygodniach od malowania? Wyniki badań wskazują, że prawidłowa przyczepność nowych warstw powłok lakierniczych do podłoża, możliwa jest wyłącznie w […]
Zastanawiasz się jakiej szpachlówki użyć na jacht i łódź? Jakiej szpachlówki użyć podczas podstawowych napraw jachtów oraz łodzi motorowych. Szpachlówki epoksydowe są jedynymi masami rekomendowanymi do użycia na elementach kadłuba stale zanurzonych w wodzie. Szpachlówki epoksydowe nie chłoną wody i posiadają właściwości antyosmotyczne i antykorozyjne. Nie zawierają rozpuszczalników i charakteryzują się niskim skurczem co pozwala […]
Instrukcja aplikacji Szpachlówki Epoksydowej Uniwersalnej Instrukcja aplikacji Szpachlówki Epoksydowej Uniwersalnej: Powierzchnię oszlifuj papierem ściernym o gradacji P120 do P240. Oczyść z pyłu i kurzu. Umyj preparatem odtłuszczajacym, np. Cleaner Sea-Line. Odmierz prawidłowo proporcje składników: objętościowo 2:1 , wagowo 100g : 50g Składniki wymieszaj do uzyskania jednolitej barwy uwarzając przy tym aby ich nie zapowietrzyć. Czas […]
Instrukcja aplikacji Szpachlówki Epoksydowej z włóknem szklanym Instrukcja aplikacji Szpachlówki Epoksydowej z włóknem szklanymWszystkie wpisy Powierzchnię przeszlifuj papierem ściernym o gradacji P120 do P240. Oczyść z pyłu i kurzu oraz odtłuść np Cleaner Sea-Line. Odmierzyć proporcje obu składników. Dla proporcji objętościowych komponent A 2 części, a komponent B 1 część. Dla proporcji wagowej 100g komponentu […]
Instrukcja aplikacji Szpachlówki Epoksydowej Lekkiej Instrukcja aplikacji Szpachlówki Epoksydowej Lekkiej Oszlifuj obszar do szpachlowania papierem ściernym o gradacji P120 do P240. Oczyść z pyłu i kurzu, a nastepnie odtłuść za pomocą zmywacza np. Cleaner Sea-Line lub AWLPREP Odmierz ilość składników. Objętościowo 1:1 lub wagowo 100 : 100 Składniki mieszaj do uzyskania jednolitej barwy. Czas aplikacji wynosi […]
Tabela zastosowania granulacji papieru w systemach Sea-Line Niestety nie ma uniwersalnej zasady, która mówiłaby od jakiej granulacji papieru należy rozpocząć szlifowanie. Zastosowanie konkretnego typu papieru uzależnione jest od rodzaju podłoża, stanu powierzchni i tego, jakie efekty końcowe chcemy osiągnąć. Choć o wyborze materiału często decyduje doświadczenie, tabela powinna ułatwić dobór prawidłowej granulacji papieru do poszczególnych […]
Pięć lakierniczych pułapek (Magazyn WIATR, maj 2014) Natura skłania nas do oszczędzania. Jednak remontując jacht, szukajmy oszczędności z głową. Jak to robić? Po pierwsze- nie pomijaj prac przygotowawczych Podstawą prac lakierniczych jest prawidłowe przygotowanie powierzchni. Ta z pozoru prosta operacja wymaga w zasadzie tylko czasu. Nieprawidłowo odtłuszczona powierzchnia to przyczyna łuszczenia się, odpadania, zmatowienia, braku […]
Usuwanie drobnych uszkodzeń żelkotu Na krawędzi po uderzeniu nastąpił odprysk żelkotu, natomiast na płaskiej powierzchni pojawiła się gruba rysa. Aby dokonać naprawy należy najpierw złagodzić krawędzie odprysku ręcznie papierem ściernym 180, natomiast rysę najlepiej pogłębić frezem kulowym, a dopiero następnie złagodzić papierem ściernym. Zasady […]