Jacht Elem powraca do dawnej świetności

Prace bosmańskie

Jacht Elem powraca do dawnej świetności

Od roku 2010 Jacht Elem powraca do dawnej świetności, Jacht Klub Ligi Morskiej i Rzecznej podjął się odbudowy legendarnego jachtu Conrad II . Jednostka powstała w 1962 roku, w nieistniejących już Warsztatach Szkutniczych LPŻ ( Liga Przyjaciół Żołnierza ) w Szczecinie.  Jacht początkowo był wykorzystywany przez patrolową straż graniczną, a następnie został przekazany wolińskim żeglarzom, by promował żeglarstwo wśród młodzieży.

Obecnie najważniejszym zadaniem jest doprowadzenie jachtu do stanu technicznego z lat jego świetności, co pozwoli na odzyskanie pięknej sylwetki i uzyskanie klasy jachtu pełnomorskiego. W Polsce jacht typu CONRAD II w stanie oryginalnym  jest rzadkością.

Praca przy jachcie polega głównie na wymianie elementów wyeksploatowanego poszycia, wymianie instalacji elektrycznej, remoncie silnika, uzupełnieniu ubytków w drewnie mahoniowym oraz odnowie powłok lakierniczych.


POSTĘPY W REMONCIE

Kuba-wymienia-uszkodzoną-plankęRemont jachtu jest bardzo dużym przedsięwzięciem dla tak małego klubu żeglarskiego. W 90 % renowacja jednostki jest przeprowadzany przez członków klubu. Koordynatorem przedsięwzięcia jest Zdzisław Łukasiewicz – obecny komandor klubu. To dzięki jego zaangażowaniu jacht będzie mógł służyć młodzieży i żeglarzom jeszcze przez długie lata.

Wymiana uszkodzonego poszycia wiązała się ze zdemontowaniem całego wnętrza jednostki,  co było bardzo kłopotliwe, gdyż demontażu trzeba było dokonywać w taki sposób, aby wszystkie elementy mogły być użyte ponownie.

Poszycie jachtu zostało starannie odwzorowane metodą zabijania nitów jaką używały zakłady szkutnicze, w których jacht został wybudowany. Podczas wymiany planek okazało się, że niektóre denniki należało wymienić na nowe.


zdemontowany silnikKolejnym etapem był remont silnika. Silnik jachtu po wieloletniej eksploatacji wymagał gruntownego remontu.

Po rozbiórce silnika okazało się, że wielokrotnie był on zalewany wodą – tuleje cylindrowe były bardzo mocno skorodowane, a pompa wody zatarta.

 

 


greting gotowy do lakierowaniaObecnie przy współpracy z firmą Troton, właścicielem marki Sea-Line montowane są i odnawiane grodzie, które musiały być zdemontowane do wymiany poszycia jachtu. Dzięki pomocy technicznej oraz udostępnieniu swoich produktów Sea-Line, firma Troton w wielkim stopniu przyczynia się przywrócenia jednostce dawnego blasku. Elementy wykonane z drewna zostały zabezpieczone podkładem epoksydowym Woodprimer 10:4 następnie polakierowane poliretanowym lakierem bezbarwnym o wysokiej twardości


Aby całkowicie ukończyć remont należy wyposażyć jacht w nowy komplet żagli oraz środki ratunkowe niezbędne do bezpiecznego pływania.

W zamian za pomoc materialną lub finansową,  Jacht Klub LIGI MORSKIEJ I RZECZNEJ w Wolinie , oferuje Państwu:

  • Reklamowanie produktów w środowisku żeglarskim (atutem klubu jest jego położenie, pozwalające na liczne odwiedziny żeglarzy z Polski, Niemiec, oraz Skandynawii)
  • Sporządzenie opisu z zastosowaniem państwa produktów.
  • Reklamę  produktu na burcie odrestaurowanego jachtu.

Wszystkich zainteresowanych pomocą zachęcamy do kontaktu z Michałem Kozłowskim 504 015 260 email: kozlowski.pl@gmail.com

Liczy się każda złotówka i każda chęć pomocy!

Katalog Sea-Line

  • Podziel się:
  • Facebook
  • Twitter
  • linkedin
  • E-mail

Zobacz również

Newsletter
KOMPENDIUM WIEDZY Sea-Line
CZYLI ABC KONSERWACJI I NAPRAWY JACHTÓW oraz ŁODZI
Zamknij