Jakiej szpachlówki użyć podczas podstawowych napraw jachtów oraz łodzi motorowych.
Szpachlówki epoksydowe są jedynymi masami rekomendowanymi do użycia na elementach kadłuba stale zanurzonych w wodzie. Szpachlówki epoksydowe nie chłoną wody i posiadają właściwości antyosmotyczne i antykorozyjne. Nie zawierają rozpuszczalników i charakteryzują się niskim skurczem co pozwala na jednorazowa aplikacje grubych warstw masy.
Charakteryzują się bardzo dobra przyczepnością, odpowiednią twardością, odpornością na warunki atmosferyczne i bardzo dużą wytrzymałością mechaniczną. Szpachlówki służą do wypełniania rys i uszkodzeń w elementach łodzi, wyrównywania powierzchni oraz do wyrobu form i kopyt.
W przypadku szpachlówek epoksydowych Sea-Line w zależności od potrzeby zastosowania można wybrać pomiędzy szpachlówką
Epoksydowa Szpachlę Uniwersalną stosujemy do małych i średnich uszkodzeń, rys i zadrapań, na niewielkie powierzchnie, na przykład obtarcia, średniej głębokości uszkodzenia powierzchni, łatwo dostępne miejsca, nie wymagające dłuższej pracy przy nadawaniu kształtu obrabianej powierzchni. Jej odpowiednio dobrane właściwości, zapewnią maksymalną wytrzymałość mechaniczną dla wypełnienia. Szpachlówkę Epoksydową Uniwersalną Sea-Line, możemy obrabiać mechanicznie już po upływie 18h od nałożenia (dane dla temperatury 20°C). Zdecydowanie skraca to czas naprawy, przy zachowaniu najwyższych wymagań jakościowych. Szpachla epoksydowa uniwersalna jest produktem o bardzo dużej twardości, dlatego nie powinniśmy jej stosować do uzupełniania ubytków w drewnie. Podczas szlifowania bardziej miękki materiał może zostać szybciej usuwany od szpachli.
Ze względu na niski ciężar właściwy, specjalne zastosowanie znajdziemy dla Szpachlówki Epoksydowej Lekkiej Sea-Line. Użyjemy jej do napraw wszystkich rodzajów uszkodzeń, na dużych powierzchniach, a zwłaszcza pionowych. Pozwala ona również na nałożenie powłoki o dużej grubości w jednej aplikacji. Szpachla charakteryzuje się znikomym skurczem, a utwardzona nie ma defektów powierzchniowych w postaci pęknięć. Czas w jakim możemy obrabiać mieszaninę (pot life) to, aż 50 minut. Dzięki temu będziemy mogli bez przeszkód wygładzić duże powierzchnie. Szpachla ta, idealnie nadaje się również do wszelkiego rodzaju napraw, wymagających dłuższego czasu obróbki, w tym zaokrągleń, kantów czy rogów.
Szpachlówki Epoksydowej z Włóknem Szklanym Sea-Line, użyjemy jeżeli zachodzi potrzeba otrzymania znacznego wzmocnienia, zwłaszcza w miejscach konstrukcyjnych łodzi. Szpachla z włóknem charakteryzuje się zwiększoną wytrzymałością, a uzyskana powierzchnia wysoką wytrzymałością mechaniczną. Idealnie nadaje się do wypełnienia dużych i głębokich ubytków. Dzięki odpowiednio dobranym długościom włókien szklanych w składniku A, możemy wyszlifować utwardzoną masę idealnie gładko, bez konieczności aplikacji szpachli wykończeniowych.
Opcjonalnie powyżej linii wodnej możemy użyć szpachlówki poliestrowej uniwersalnej, lekkiej lub z włóknem szklanym Sea-Line. Jednak należy pamiętać, że poliester charakteryzuje się większym skurczem i tendencją do absorbcji wody. Szpachle poliestrowe są prostsze w obróbce ze względu na mniejszą twardość i czasy utwardzania, ale posiadają mniejszą wytrzymałość mechaniczną. Talk, stanowiący wypełniacz w tym rodzaju szpachli, skurcz i spękania powierzchni wymagają nakładania kilku warstw zanim uzyskamy odpowiednią powierzchnię. Szpachle, których bazę stanowi epoksyd są twardsze i mają większą przyczepność do miejsca aplikacji.
W przypadku szpachlówek epoksydowych należy zwrócić szczególną uwagę na:
Przed przystąpieniem do drobnych napraw szkutniczych, zaleca się odtłuścić powierzchnię zmywaczem, a następnie zagruntować miejsce przeznaczone do malowania i / lub szpachlowania odpowiednia farbą epoksydową:
Farby podkładowe na bazie epoksydów, mają doskonałe właściwości penetrujące. W efekcie dodatkowo zabezpieczają miejsce uszkodzenia oraz zwiększają przyczepność. Farby podkładowe Sea-Line można wykorzystać zarówno jako grunt jak i podkład wypełniający w kolejnych etapach naprawy lub malowania jednostki.
Samopolerujaca farba antyporostowa Farba antyporostowa Sea-Line jest łatwa w aplikacji, dostosowana na wody słone i słodkie, przeznaczona do stosowania na kadłubach stalowych, drewnianych i z laminatu. Charakteryzuje się szybkim czasem schnięcia. Nie należy używać do aluminium. Sposób aplikacji: Ręcznie: pędzel wałek Natrysk: natrysk bezpowietrzny Rozcieńczanie W przypadku konieczności rozcieńczenia farby przeciwporostowej zaleca się maksymalne rozcieńczenie […]
EPOXY PRIMER SPRAY (2K) to 2-składnikowy podkład epoksydowy o wielofunkcyjnym zastosowaniu. Oferowany w aerozolu (technologia Spray Max), umożliwia dokonanie profesjonalnej aplikacji natryskowej bez posiadania kompresora i pistoletu lakierniczego. INSTRUKCJA APLIKACJI: Bardzo dokładnie mieszaj produkt przez 2 minuty. Podczas mieszania z opakowania musi wydobywać się dźwięk poruszającej się kulki, umożliwiającej jednolite mieszanie wszystkich składników produktu. […]
POLYMER to elastyczna masa przeznaczona do uszczelniania oraz klejenia różnych rodzajów materiałów w dowolnych kombinacjach, bez konieczności stosowania wcześniej dodatkowych gruntów. Nowoczesny system aplikacji, umożliwia szybkie i precyzyjne dozowanie, bez konieczności użycia dodatkowych narzędzi. OPIS PRODUKTU : POLYMER przeznaczony jest do stosowania na: laminatach poliestrowych oraz epoksydowych żelkotach stali (ocynkowanej, kwasowej, aluminium) szkle drewnie (również […]