Zabezpieczenie przed korozją

Prace bosmańskie top strony

ZABEZPIECZENIE PRZED KOROZJĄ

ZASTOSOWANIE:
System przeznaczony jest do zabezpieczenia antykorozyjnego elementów stalowych oraz aluminiowych.
Prawidłowe zabezpieczenia polega na aplikacji antykorozyjnego podkładu epoksydowego 4:1 o łącznej grubości minimum 240 qm (1/4mm). System jest również zalecany do zabezpieczenia całych kadłubów wykonanych ze stali lub aluminium nad i pod linią wody.

System stosujemy na:

  • stal
  • aluminium

Produkty potrzebne podczas naprawy:


KROK 1 – PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI:

1. Powierzchnię oczyść z zanieczyszczeń używając Cleaner Sea-Line lub wody pod ciśnieniem.

2. Za pomocą taśmy lakierniczej odznacz linię dla wykonywanych prac szlifierskich.

3. Powierzchnię należy oczyścić do stopnia Sa 2 1/2. Na powierzchni nie może być oleju, smaru, pyłu, zendry, rdzy, powłoki malarskiej, czy obcych zanieczyszczeń. Mogą pozostać jedynie ślady zanieczyszczeń w postaci plamek w kształcie kropek lub pasków.

4. Wykonaj następujące prace szlifierskie, użyj papieru ściernego o gradacji P100-P240.

A. JEDNOSTKI NOWE:

  • powierzchnię nieposiadającą powłok lakierniczych zmatuj do jednolitej chropowatości.

B. W POZOSTAŁYCH PRZYPADKACH:

  • Usuń wszystkie farby 1K (zwłaszcza farby przeciwporostowe) oraz uszkodzone wcześniejsze powłoki farb 2K.
  • Podkłady epoksydowe w dobrym stanie zmatuj do jednolitej chropowatości.
  • Oszlifuj uszkodzenia. Do usunięcia głębokich uszkodzeń użyj papieru ściernego P40-P120.

5. Oczyść powierzchnię z pyłu i kurzu szlifierskiego.

6. Odtłuść miejsce naprawy używając Cleaner Sea-Line.

7. Używając taśmy lakierniczej wyznacz kolejne linie aplikacji farb, które pozwolą na uniknięcie powstawania krawędzi.

8. BARDZO WAŻNE: W przypadku aluminium lub stali nierdzewnej aplikację pierwszej warstwy podkładu epoksydowego należy rozpocząć maksymalnie do 4 godzin od zakończeniu szlifowania i odtłuszczania powierzchni.

KROK 2 – POWŁOKA ANTYKOROZYJNA

1. Dokładnie wymieszaj oddzielnie każdy składnik produktu.

2. Podkład epoksydowy antykorozyjny 4:1 przygotuj według proporcji i dodaj rozcieńczalnik do epoksydów:

  • dla aplikacji wałkiem lub pędzlem w ilości 10-25%.
  • dla aplikacji natryskowej w ilości 10-35%.

Zarówno do aplikacji pędzlem, wałkiem jak i natryskiem używamy tego samego rozcieńczalnika do podkładów epoksydowych Sea-Line.

3. Czas przydatności mieszaniny do stosowania w temperaturze 20°C:

  • 5h przy aplikacji pędzlem lub wałkiem.
  • 2h przy aplikacji natryskiem bezpowietrznym.

4. Do aplikacji natryskowej użyj dyszy 1,8 oraz ciśnienia 2,0 – 2,5 bar

5. Kontrolując zużycie aplikuj przygotowany podkład równą warstwą na całą powierzchnię. 1 litr przeznaczony jest do aplikacji na 11-12m2/ 60 qm DTF.

6. Jeśli jest konieczność użycia szpachlówek użyj ich po pierwszej warstwie utwardzonego podkładu, a następnie kontynuuj malowanie. Instrukcja aplikacji szpachlówek.

7. Aplikuj odpowiednią ilość warstw do momentu wykonania powłoki zabezpieczającej antykorozyjnie o łącznej grubości wynoszącej 240 qm. W zależności od techniki aplikacji oraz grubości warstwy będą to 2 do 4 warstw podkładu epoksydowego 4:1.

Aplikację kolejnych warstw podkładu epoksydowego można rozpocząć:

  • po 30 minutach w przypadku aplikacji natryskowej
  • po 3-4 godzinach, gdy powierzchnia będzie sucha na dotykw przypadku aplikacji pędzlem wałkiem.
  • Jeśli prace nie są wykonywane w warunkach profesjonalnych, a remontowana jednostka narażona jest na kontakt z wilgocią lub zanieczyszczeniami należy zmatowić powierzchnie przed aplikacją kolejnej warstwy. Do matowania użyj papieru ściernego P120-P240.

8. Maluj podkładem maksymalnie do wyznaczonej taśmą lakierniczą linii prac. Usuń taśmę lakierniczą niezwłocznie po zakończeniu aplikacji podkładu.

KROK 3 – DALSZE PRACE / KOLEJNE POWŁOKI

1. Przed zastosowaniem kolejnych powłok lakierniczych upewnij się, że podkład antykorozyjny utwardził się. Wykonaj test szlifowania powierzchni.

2. W zależności od miejsca wykonywania zabezpieczenia antykorozyjnego, zabezpiecz powierzchnie używając:

  • NAD LINIĄ WODY : farby poliuretanowej 2K Sea-Line lub emalii jachtowej 1K Sea-Line.
  • POD LINIĄ WODY : farb przeciwporostowych Sea-Line.

katalog Sea-Line

Więcej informacji o produktach Sea-Line

  • Podziel się:
  • Facebook
  • Twitter
  • linkedin
  • E-mail

Zobacz również

Newsletter
KOMPENDIUM WIEDZY Sea-Line
CZYLI ABC KONSERWACJI I NAPRAWY JACHTÓW oraz ŁODZI
Zamknij